۱۳۸۸ خرداد ۱۰, یکشنبه

حرف راست

به خدا قسم که احمدی نژاد اگر یک حرف راست گفته باشد همین است که گفته: " پیش از انتخابات 84، انقلاب و مسیر حرکت از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفت."

گزارش کامل اینجاست: http://emruz.net/ShowItem.aspx?ID=22665&p=1

و البته احمدی نژاد این موضوع را بارها و بارها در همه جا اعلام کرده است.

ای کاش یک نفر از آقایان و خانمهای اصلاح طلب، جگر (شهامت) آقای احمدی نژاد و یا خانم رجبی را داشت و با صدای بلند و سر افراشته می گفت که: بله! ما در روال حرکت 26 ساله فهمیدیم که اکنون آن شعارهای انقلابی کار ساز نیست، بنابراین شعارهای خودمان را اصلاح می کنیم. بله! ما از آن شعارها دست برداشته ایم و ...

اما افسوس که فقط به مشتی کلی گویی مشغول شدند و ....

چرا ما باور نمی کنیم که احمدی نژاد انقلاب دوم را به راه انداخته و مسیری که می رود تلاش برای بازگشت به همان مسیری است که در دید "او" و بسیاری از افراد بهشت برین بوده؟

نمی دانم که چرا بازی کلمات اصلاح طلبی اجازه نداد که این موضوع به وضوح اعلام شود که : بابا ما یک غلطی کردیم، یک شکری خوردیم، مجبور نیستیم که تا "ابد" آن را مطلوب بدانیم، ما می خواهیم اهداف مطلوب خودمان را تغییر دهیم، می خواهیم برای سعادت ایران و ایرانیان طرح دیگری داشته باشیم، انقلاب و ارزشهای انقلاب به جای خود، اما ما اکنون دید دیگری داریم و می خواهیم دیگرگونه رفتار کنیم و ...

اگر یک آدم با شهامت در جمع اصلاح طلبان بود و به دور از شعارهای گنگ و بازی با کلمات این حرف را می زد، اکنون وضعمان این نبود.

آدمهایی مثل احمدی نژاد و آنهایی که با آرمانهای او موافق هستند، مطلوب خود را در رفتار انقلابی سالهای 57 و 58 و 60 می جویند، آنها در زمان منجمد شده اند.

کافی است تنها یک بار برنامه های آقای رحیم پور ازغدی را به عنوان الگوی فکری حکومت اسلامی مشاهده بفرمایید. دائما از آن چیزی صحبت می شود که آرزوی آقایان است و اتفاقا چنان به آن رنگ مذهبی و دینی می دهد که دیدنی است. چنان از حکومت اسلامی می گوید که هر جوان خام مذهبی احساس می کند که همین امروز باید برخیزد و کاری کند. چنان آدم را تهییج می کند که آدم می پندارد که در دل این حکومت چه بی توجهی به آرمانهای انقلاب می شود. چنان حرف می زند که آدمی می پندارد که چه نیکو دورانی بوده آن زمان ها و چه روشهای داهیانه ای وجود داشته برای از بین بردن هر مشکلی و چه دقیق و درست بوده هر آنچه در آن زمان از سوی انقلابیون و رهبر گفته می شده و چه خسارتهایی به بار آمده در اثر بی توجهی به آن رهنمودها و ...

رصد کردن سخنرانی ها و برنامه های این چنینی برای فهم رفتار احمدی نژاد و امثال او بسیار مهم است: رفتاری آمیخته با "افسوس و غصه و میل به بازگشت"، که چه خوب بود آن روزگاران و چه جفایی شده است به ما انقلابیان مخلص.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر