۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

چند پيشنهاد مشفقانه

نظر به اينكه در روزهاي اخير تاثيرات تاديبي زندان بر همگان مسجل شده است، پيشنهادات ذيل جسارتا مطرح مي گردد:

الف) از آنجا كه تعليم و تزكيه عبادت است و بر همگان واجب و از آن رو كه به عين اليقين اثبات شده است كه دبيرستانها، دانشگاهها و حتي حوزه هاي علميه تاثير تربيتي چندان مثبتي ندارند، فلذا پيشنهاد مي گردد تا تمام اماكن مزبور تعطيل گشته و برخي از آنها به تدريج به زندان تبديل شود. اجراي اين طرح فوايد بسيار دارد، از جمله صرفه جويي اقتصادي. كافي كه طول مدت تحصيل در مدارس و دانشگاهها و حوزه ها را كمي با دقت مطالعه نماييد، 12 سال تا ديپلم و لااقل 4 سال براي مدرك كارشناسي و ... كه ماحصل تمام اينها مي شود يك فرد گمراه و منافق. حال تصور كنيد كه فردي كه نفاق در تمام نهادش نهادينه شده است در عرض كمتر از 50 روز متحول مي شود. بنابراين هويداست كه اگر لوح پاك جوانان از همان ابتدا آلوده به تعينات دنيوي نشود، اي چه بسا كه فرايند هدايت در كمتر از حتي دو روز انجام پذيرد. حال خود مقايسه كنيد هزينه هاي اضافي كه در اين راه به اتلاف رفته است را با هزينه تعليم و تزكيه در دو روز، سالها در برابر حداكثر چند هفته، و شما بزرگواران و دلسوزان تعليم و تزكيه، خود بخوانيد حديث مفصل از اين مجمل.

و اما فايدت ديگر اين طرح اين است كه مي توان از فضاي خالي ايجاد شده ناشي از تخليه مدارس و دانشگاهها، به عنوان مراكز ارتش بيست ميليوني استفاده كرد تا بدين وسيله آحاد مردم از نعمت آموزشهاي نظامي و فرهنگي برخوردار شوند و همه در راه توليد موشكهاي دور بردتر و ... با هم بكوشند.

و اما فايدت ديگري كه مغفول مانده و بايد به آن تصريح شود، بالا رفتن سطح سلامت جسماني مردم خواهد بود. اما چرا؟ مگر ما اعتقاد نداريم كه پرخوري و وزن اضافه باعث اغلب بيماري هاست. كافي است به "مستندات" اعترافات در همين چند روز نگاه دوباره اي بيندازيم و ببينيم كه چگونه يكي از ايادي اصلي جريان نفاق، علاوه بر تزكيه روحي و اخلاقي، از لحاظ جسماني هم به حالت ايده آل نزديك شده اند. فلذا چنان چه همين روش براي ضمير پاك جوانان و مردان و زنان، به طور مستمر و دوره اي اجرا شود، نتايج درخشان آن در حوزه بهداشت و درمان هم مشهود خواهد بود.

ب) از آنجايي كه آيت الله خميني فرمودند كه صدا و سيما دانشگاه عمومي است و بنده هم به اين نظر ايشان اقرار دارم، پيشنهاد دارم كه تمام فيلم ها و سريالهاي ضاره را قطع فرموده و بجاي آن برخي از فيلمهايي كه از مراكز تعليم و تزكيه (زندان سابق) تهيه شده است را پخش نمايند. براي مثال هم پيشنهاد دارم كه با پخش فيلم بازجويي هاي زن سعيد امامي، اين راه پربركت آغاز گردد تا آناني كه از نعمت قرار گرفتن در محيط رافت اسلامي بدور بوده اند، بتوانند با روشهاي آموزش از راه دور از اين خوان نعمت بهره ببرند. در مورد سينماها نيز امر مشابه اي را مي توان تجربه كرد. براي مثال ديدن فيلم 1984 واجب شرعي اعلام شده تا همگان بدانند كه يك من ماست چقدر كره دارد.

ارادتمند

۲ نظر:

  1. اگر هم زندان ساختن هزینه داشت، عده ای خیر سرمایه گذاری کنند و زندان های غیر انتفاعی بسازند :)

    پاسخحذف