۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

روشنگری مصباح در باب حقوق شهروندی

یک زمانی می گفتند: همه با هم برابرند، اما بعضی ها برابرترند. ای بسی شرف گویندگان، 
آیت الله مصباح یزدی فرمودند: "اینکه عده ای بیایند و حقوق شهروندی مطرح کرده و خواستار تساوی همگان از بهائی و یهودی و مسلمان شوند، پذیرفتنی نیست و حقوق شهروندی به معنای برابری بهائی و مسلمان، خلاف اسلام و قانون اساسی است و اسلام، هرگز یک یهودی و مسلمان را مساوی نمی داند."

من از آیت الله فیلسوف و واصل الی الله و متفکر حی و زنده انقلاب تقاضا دارم که به همین صراحت و بلاغت درباره مرتبت حقوق مسلمانان بر اساس رتبه دینداری شان نظر بفرمایند، البته واضح است که اسطرلاب و شاقول مراتب دینداری همان است که ایشان بفرمایند. 

با این جماعت بحث کردن اتلاف وقت است.
ای کاش می شد آنها را در همان حجره ها و لانه هایشان حبس کرد و دورشان دیوار کشید که تا ابد الدهر برای خودشان فلسفه ببافند و مساله بگویند و حاشیه بر حاشیه بر حاشیه بنویسند و ... باز شدن پای این جماعت به محیط زندگی اجتماعی از هر طاعونی بدتر است.

پی نوشت اول: بسیار دوست می دارم که واکنش این علامه دهر را بشنوم اگر مثلا یکی از ارکان فکری غرب همین فرمایش ایشان را می گفت و فقط مسیحیت و مسیحیان را با اسلام و مسلمانی جایگزین می کرد.

پی نوشت دوم: البته سالها و قرنهاست که علمای یهود همین حرف را درباره خودشان و دیگران می گویند، کسان دیگری هم بوده اند، آلمانی ها و نژادشان و ...

پی نوشت سوم: از همان روزی که جماعت ایشان بر خود نام "روحانی" نهادند، آنهایی که می فهمیدند، فهمیدند که چه بلایی بر سر همه غیر روحانیان آمده و خواهد آمد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر