۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

دوست مصری

یکی از نعمت هایی که خدا به ما داده در این شهر دورافتاده، دوستی است مصری، پسری است فوق العاده باهوش و اجتماعی
انگلیسی را سریعتر و بهتر از هر آمریکایی حرف می زند، فیزیک می خواند و در دین و ادبیات هم دستی دارد. هر از گاهی با هم می نشینیم و گپی چند ساعته می زنیم. برای من حقیقتا آموزنده است.
همیشه دورادور می دانستم که ایرانی ها و مصری ها به هم شبیه هستند، اکنون دقیقتر می دانم. فرهنگ این دو ملت اساسا به هم شبیه است. شباهتی باور نکردنی. از دین و اعتقادات گرفته تا آیین ها و باورها.
آنچه دیده ام مرا به این نظر رسانده که مردم ایران با دو گروه شبیه هستند، مصری ها و تیره شمال افغان ها و تاجیک ها که آنها هم مردمی نجیب و درد کشیده هستند.
با دوست مصری از هر دری سخن می گوییم، از حافظ گرفته تا فلسطین و اسراییل و نجیب محفوظ و علی و معاویه و قاهره و تهران و امریکا و امام صادق و گربه ابوهریره (درست نوشتم اسمش را؟) و انرژی هسته ای و ماجراهای کارهای دانشگاهی اش و ...
در این بیابان برهوت از معدود دوستانی است که نشست و برخاست با او برایم آموزنده است. مثلا از او درباره انور سادات بسیار آموختم و همچنین درباره حسنی مبارک و پلیس مخفی اش و ... جمله ای از سادات گفت که مرا تا مدتها میخکوب کرده بود، سادات گفته بود که "اسراییل را با صلح محاصره کنید، آنها نابود می شوند" و چقدر جالب بود تفاوت این دیدگاه با آن دیدگاه منتشر شده از سوی حکومت ایران و ...

۳ نظر:

  1. دوست خوب نعمتیست تو قحط الرفیق دنیا

    عید غدیر مبارکتون

    پاسخحذف
  2. امیر من فکر کنم می شناسمت! من از طریق وبلاگ نوید رسیدم اینجا. خیلی عجیب بود که مشخصات این دوست مصری تو با دوست مصری من انقدر مشابه باشه: باهوش، انگلیسی خوب، علاقه به سادات، فیزیک، شهر دور افتاده!!!
    حالا چرا "زنبور"؟
    -مانا

    پاسخحذف
  3. مانا! من هم فکر کنم که می شناسمت!!!!
    زنبور ها رو دوست دارم بخصوص "نیش" و عسل شون رو!

    پاسخحذف