۱۳۹۰ آبان ۱۱, چهارشنبه

پوستین وارونه

باور نمی کردم اگر با چشم خود ندیده بودم و با گوش خود نشنیده بود که گروهی از "مومنان" هستند که موسم حج "تمتع" را زمانی برای "متعه" کردن می دانند و در استحباب آن سخن می گویند، چه ریشه هر دو کلمه یکسان است.

۴ نظر:

  1. hagh darand. sonnat hamin bude. moraje kon be tafsire almizan baraye sharhe bishtar.

    پاسخحذف
  2. منظورت از "حق" دارند رو نمی فهمم، توضیح بده لطفا.
    اون کسانی هم که از اونها این موضوع رو شنیدم و دیدم، اهل خوندن تفسیر نیستند، اونها "مقلد" هستند، هر چه که "علما" بفرمایند.
    "دین" این نیست.
    در ضمن، منظورت از "سنت" چیه؟
    سنت واژه ای است که فقط برای "پیامبر" بکار برده می شود. پیامبر شما در دوران حج تمتع، دغدغه دیگری جز متعه کردن نداشته؟
    اگر پیامبر شما این گونه بوده، شما برای چی به خودتون این همه زحمت و مشقت می دهید؟؟؟؟؟
    من اگر هزار هزار حدیث و روایت برایم بیاوری، قبول نخواهم کرد که زمان حج تمتع، زمان مناسبی برای متعه و این نوع کثافت کاری ها باشد.

    پاسخحذف
  3. متعه و کثافت کاری؟ یعنی پیامبر برای ترویج فساد اجازه متعه داده بود؟ هزار هزار روایت هم قبول نمی کنی؟ پس بفرمایید که شما از پیامبری تبعیت می کنید که ساخته ذهن خودتونه و لزوما شخصیت تاریخی نداره! در تفسیر المیزان نسبتا مفصل توضیح داده شده لطفا مراجعه کنید (آنلاین هم هست). اگر پیدا نکردی من برات زحمتشو می کشم:)

    پاسخحذف
  4. داستان ها رو رها کن.
    تاریخی که در اون تاریخ تولدت و وفات و بعثت و ... معلوم نیست، تاریخی که در اون معلوم نیست در جنگ چه اتفاقی افتاده و ... تاریخی که در اون حوادث و اتفاقات روز درگذشت پیامبر رو هر کس به نفع خودش نوشته، اصلا اسمش تاریخ مدون و صحیح نیست. در این "تاریخ" فقط معلومه که پیامبر در کدام منازل چه کسانی رو متعه کرده بوده!!!!!! لعنت به این تاریخ پر از هجو و چرند.
    هزار هزار رویات که سهله. کرور کرور هم بیاوری باور ندارم. آنچه برای ما باقی مانده قرآن است. آیا عیاشی و ... با روح قرآن و مفاهیم آن سازگار است؟
    آن هم در موسم حج که موسم تقوی است و دوری از دار دنیا. آخر کدام عقلی می پذیرد که تمتع همان متعه کردن است؟
    من که نمی پذیرم. آنچه هم که در المیزان و هر نوشته ای آمده که وحی منزل نیست.
    در ضمن درباره ساخته ذهن بودن پیامبری که من می شناسم: همه پیامبر ساخته ذهن خودشان را پیامبر می دانند، پیامبری که من در ذهنم دارم، پیامبر عیاشی و متعه کردن نبوده

    پاسخحذف