۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

تحريم

تحريم هاي جديد امريكا و اروپا استخوانهاي مردم ضعيف را خواهد شكست. اما بازي گران هنوز سرمست شعارهاي خودساخته شان هستند. آيا مي دانند كه بر سر مردم چه خواهد آمد؟ آيا هرگز احساس كرده اند كه در قبال ملتي،"مسئول" هستند؟
تبعات اين فقر و فلاكت مالي و معنوي چند دهه دامان مردم ما را خواهد گرفت؟
قطع رابطه با دنيا به چه قيمت؟
آقايان بازي گر سياست كه مدام دم از خودكفايي و استقلال مي زنند، چرا آمار واقعي را اعلام نمي كنند؟ چرا نمي گويند كه صادرات و واردات چقدر بوده؟ چرا درآمد سرانه واقعي اعلام نمي شود؟.... چرا؟ چرا؟ چرا؟

كشورمان، مردم، هم زبانان مان، پدران و مادران و برادران و خواهران و "خودمان" به كدام سو چنين شتابان مي رويم؟

۳ نظر:

  1. وقتی پول و قدرت سیرابی نداشته باشه .وقتی حرف ها فقط مزه دهن باشن و وقتی عدهای با چشمهای بسته بله گو باشند
    اونوقت باقی ادمها ... .
    چقدر هرروز لقمه هایی که به دهن میگذاریم با بغض قورت میدیم

    پاسخحذف
  2. خدا برای رستگاری مردمی که خودشون به خودشون رحم نمی کنند قرار نداده. زندگی عزتمند هزینه می خواد و زحمت. مردم ایران چون نمی خوان زحمت بکشند مرتب دنبال یه دولت یا حاکم باحال می گردند و هر چند وقت می زنه به سرشون.به نظرم صحت ادعای من از روی رفتار ایرانیهایی که اومدن خارج معلومه.

    پاسخحذف
  3. من فکر می کنم که راحت طلبی و خودخواهی خاص مردم ما نیست و برای خیلی ها جذابیت داره. بنظر من مسئله اصلی اینه که متاسفانه جامعه ما نتونسته برای پیشرفت از تجربیات بشریت بدرستی استفاده کنه و دست و پا می زنه تا با بیشترین هزینه ها جلو بره و این خیلی آفت داره. بدرستی گفته شده که تا مدتها دامان ما رو می گیره و مسیر جامعه رو به ناکجا آباد می رسونه.

    پاسخحذف