۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

سکوت

حدود دو ماه هست که میر حسین در حبس قرار گرفته. همین دو ماه کافی بود که داستان ا.ن به اینجا برسد.
تصور کنید که اگر شش هفت سال قبل، دوستان اصلاح طلب، زبان در دهان نگه می داشتند، شاید اصلا ا.ن ی وجود نمی داشت و این همه بدبختی حاصل نمی شد.
آن روزها من مرتبا درباره اثر مخرب نوشته هایی مانند نوشته های ابراهیم نبوی و ... می گفتم، اما التهاب جو سیاسی چنان بود که اغلب آدم ها از سر نفرت چنان با آن نوشته ها و سخنرانی ها لذت می بردند که گوش شنوایی نبود.
نوشته ها و سخنرانی هایی آکنده از کینه و نفرت و ... گویی آنها اصل "عمل و عکس العمل" را فراموش کرده بودند.
وقتی امثال ابراهیم نبوی آن همه توهین و تحقیر به سوی طرف مقابل گسیل می کند، نباید انتظار دیگری جز جبهه گیری داشته باشیم.
گاهی اوقات سکوت بهترین گزینه است، البته همراه با میانه روی و خردمندانه "عمل" کردن.

۱ نظر:

  1. بنظر من : 1- داستان ا.ن حتی در مسیری هم نیست که به نفع ملت باشه 2-اگه یک جامعه نیمه سالم داشتیم، اینکه یک سری گروههای سیاسی در برابر هم باشن که تقسیم قدرت کنند خیلی بهتر از مسلط شدن فقط یک پروه بود. 3-نوشته و حرفهای کینه توزانه و یا طنزهای تند سیاسی در جامعه ما بیش از انکه کارکردی در تقسیم قدرت داشته باشه در توجیه و سرگرم کردن مردم استفاده میشه 4-روندی که گروههای رقیب رو حذف می کنه تا قدرت را قبضه کنه سالهاست داره تکرار میشه و با از میدون بدر رفتن یک دسته تموم نشده و فکر هم نمی کنم که بشه. 5- این وسط فقط سرگشتگی یا بی تفاوتی برای جامعه بیشتر و بیشتر میشه که اصلا روند خوبی نیست. منظورم اصلا بحث سیاست نیست . معیارهای زندگی اجتماعی مثل رفاه و امنیت که براحتی توی جامعه ما به باد می ره

    پاسخحذف