۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

تناقض

دختر بور و بلوند آمريكايي دامن ميني ژوب پوشيده و مثل بقيه گوشي در گوش دارد، سرخوش است و بر خلاف بقيه، كم و بيش تحت تاثير آهنگ تكان تكاني مي خورد. عينك فشن آفتابي به چشم دارد و آهسته آهسته به سمت ايستگاه اتوبوس حركت مي كند. ايستگاه پر از دانشجوست. پسرهاي گردن كلفت آمريكايي هم تشريف دارند.
حتي يك نفر بر نمي گردد كه نگاهي به "او" بيندازد. چه رسد به اينكه با چشمانشان او را لخت كنند.
اينجا چه خبر است؟
آدم ها چگونه تربيت مي شوند كه به اين دختر نيم نگاهي هم نمي اندازند؟

مملكت ما چه خبر است كه با چادر و روسري و مانتو و ... كسي امان ندارد؟
چرا اين داستان در كشور ما حل نمي شود كه هيچ، هر روز هم بد و بدتر مي شود؟

اين لينك را ببينيد: http://www.rahesabz.net/story/24417/

۹ نظر:

  1. من تا حالا یک مینی ژوپ پوش هم ندیدم. چیزی که می پوشند شلوارکک هست.فرقشون هم اینه که رفتارشون حرفه ای شده. رفتارهای چیپ خیابونی ندارند.

    پاسخحذف
  2. غريب جان: منظورت از رفتار خياباني چيست؟
    آيا خانمي كه چادر مشكي پوشيده و موقر و متين راه مي رود هم رفتار خياباني دارد كه هر كس و ناكي هر مزخرفي بخواهد بارش مي كند و او هم "مجبور" به تحمل است؟ اصلا چه فرقي دارد، خانمي كه مانتو روسري را به زور پوشيده، چرا بايد هدف هر نگاه و حرفي قرار گيرد؟
    يعني تقصير زنهاست كه اين گونه شده؟
    رفتار حرفه اي ديگر چه صيغه اي است؟ توضيح بده لطفا.
    در ضمن ميني ژوب هم مي پوشند، دقت بفرماييد!!

    پاسخحذف
  3. واقعا مینی ژوپ ندیدم. رفتار حرفه ای یعنی اینکه چون از دسترسی به یک سری امکانات تقریبا مطمئن هستند دیگه لزومی نمی بینند که تو خیابون و محیطهای عمومی رفتارهای چیپ از اون نوعی که تو ایران هست داشته باشند. یعنی این رفتارها کانالیزه شده. یاد گرفتند که زمان و مکان مشخص با حد انتظارات مشخص داشته باشند تا جای گله و شکایت وجود نداشته باشه.البته وقتی عرضه زیاد باشه تقاضای معطل مونده هم وجود نداره. البته می تونی بین همین آمریکاییها دخترها و پسرهای باکره زیادی پیدا کنی.تو ایران دایره لذت و تفریح محدود شده به لذت جنسی. مردم یاد نگرفتند ( و البته پول کافی هم ندارند) که مثلا از دیدن یک تئاتر یا گالری نقاشی لذت ببرند و ...این باعث شده تا آستانه تحریک بیاد پایین.کلا تفاوت در آستانه تحریکه که اون هم تابعی از شرایطه.

    پاسخحذف
  4. دو تا از عبارتهای اون نمایشگاه تهوع آور بودند: یکی اینکه چشمها دامهای شیطانند ( بیچاره خدا!) ویکی اون عبارت با عکس زنی که حجاب قجری داشت( مثل اینکه خیلی حسرت گذشته رو می خورند). این حجابی که اونها ازش صحبت می کنند از جنس پنهان کردن زنه ولی حجابی که من طرفدارش هستم از جنس ظاهر کردن زن در جامعه هست.

    پاسخحذف
  5. مرحوم طالقانی زمانی مخالف جمع کردن فاحشه خانه ها بود. به این دلیل که معتقد بود هر خانه ای توالت می خواهد. الان که چنین جایی در ایران نداریم. مردم مجبورند هر زنی را در خیابان تست کنند تا بفهمند کدام یکی این کاره است. وقتی یک نفر یک خیابان را کثیف کرد، تمام خیابان ها به توالت عمومی تبدیل می شوند.
    راستی تفاوت دیگری هم هست. حداقل جامعه شناسان معتقدند جوامع غربی از نظر احساسات و غرایز انسانی سردتر از جوامع شرقی هستند. شاید همه اش از تربیت و فرهنگ نباشد

    پاسخحذف
  6. به غریب آشنا:
    دسترسی به یک سری امکانات یعنی چی ؟!؟!؟ یعنی دوست دخترشون در منزل منتظرشونه ؟ پس چرا بیشتر آزارهای خیابانی رو توی ایران مردهای متاهل انجام می دهند؟ شما با این استدلال کل نقش قانون و تربیت و اخلاقیات رو نادیده گرفتید و به معقوله سکس کاملا نگاهی مشابه جمهوری اسلامی دارید.. چیزی که نمی شه کنترلش کرد.

    در ضمن می تونم پایه علمی حجابی که بهش اعتقاد دارید رو بدونم ؟ من و زنان زیاد دیگری هستند که بدون حجاب مد نظر شما حضور موفقیت آمیزی توی جامعه دارند. خیلی دلم می خواد بدونم که چرا مردها ( اعم از مذهبی و غیر مذهبی) خودشون رو صاحب حق می دونند که راجع به پوشش نیمی از جامعه نظر بدهند !!! فقط چون نیاز جنسی غیر قابل کنترله؟

    پاسخحذف
  7. غريب آشنا نوشت:

    1-امکانات یعنی این که جایی مثل نایت کلاب و دیسکو و ...وجود داره. یعنی اینکه اگر با کسی قرار بذاره بره سینما یا پارک کسی بهش گیر نمیده یعنی امنیت روانی برای دنبال کسی گشتن وجود داره. اگر طرف آدم این کاره(یا اون کاره) باشه می دونه که اگر مثلا به نایت کلاب بره می تونه دختری مثل خودش و از جنس خودش پیدا کنه و اگر دختره رو مست کنه چیزی گیرش میاد.بنابراین تو خیابون برای خودش دردسر درست نمی کنه چون جریمه سنگین داره.
    اینکه از کجای حرفام فهمیدید من نقش قانون و تربیت رو نادیده می گیرم برام روشن نیست. حرف من اینه که در جامعه ما اتفاقا آدمهایی زندگی می کنند که بیشتر از اون که قانون اونها را کنترل کنه اخلاق و تربیتشون اونها را کنترل می کنه. ولی در غرب بدون اینکه نقش تربت و اخلاق و مذهب رو انکار کنم فکر می کنم مردم تحت کنترل قانون قرار دارند و تربیتشون از جنس قانونه نه از جنس اخلاق. ارزیابی چنین ادعایی البته کار آسونی نیست و نیاز به تحقیق داره و من صرفا برداشت خودم رو می گم.
    من از ایمان صحبت می کنم و نه از علم. زبان علم با زبان دین فرق داره.دنبال استدلال علمی نیستم چون اصلا جای پای محکمی نیست. از عقل که اونو فراتر از نتایج علمی می دونم استفاده می کنم تا حدود مومن بودن و وظایف و اختیاراتم رو بدونم. اخلاق رو هم نتیجه کامل شدن عقل می دونم.
    حجاب از نظر من حدش اینه که زن و مرد از نظر پوشش و رفتار دعوت کننده به گناه نباشند. زنها در حضور محارم احتیاجی به حجاب ندارند پس حجاب اتفاقا برای حضور موفق در جامعه هست.شما ممکنه نیمه لخت ظاهر بشید و مشکلی پیش نیاد. پس از لحاظ قانونی حد قابل قبولی خواهد بود هرچند از لحاظ دینی مشکل داشته باشه. ضمنا ممکنه فقط چند تا تار مو بیرون باشه و مشکل پیش بیاد. در این حالت باید گفت که از نظر من به دلیل نبودن شرایط عاقلانه در جامعه اون جامعه از حالت تعادل خارح شده و نیاز به درمان داره.
    راستی موفقیت رو دکتر مهندس شدن یا اختراع کردن و ...نمی دونم. موفقیت اینه که آدم آخرش با خیال راحت بدون اینکه متاسف از گذشته اش باشه بمیره. زنان و مردان خیلی موفق علمی- مالی-اجتماعی می شناسم که از نظر من شکست خورده هستند!به هر حال دست کم باید گفت موفق در چه چیزی؟
    اتفاقا تمام حرفم اینه که نیاز جنسی قابل کنترله. اینها فهمیدند که چطوری کنترل کنند. با قانونی که از بچگی بهشون یاد می دن این کارو می کنند. ماها اینو به عهده تربیت اخلاقی تو خونه ها گذاشتیم که متاسفانه به دلایل مختلف وضع خوبی نداره ولی فکر می کنم اگر ما قانون و امکانات اینها رو به جامعه خودمون اضافه کنیم وضعمون از اینها بهتر خواهد بود. لا اقل بدتر نخواهد بود.
    یک نکته: من فکر می کنم دخترهای ایرانی حتی اون مذهبی ها و با حجاب هاشون خیلی بیشتر از دخترهای با تربیت غربی آماده گول خوردن و سو استفاده هستند.

    نکته دوم: من نمی دونم چرا بعضی ها اصرار دارند که ثابت کنند جامعه ایرانی عقب افتاده وحشی بیشعور و ...است و غربیها با تربیت با اخلاق و با فرهنگ و ...هستند؟ با این کار چیزی به خیر اضافه نمیشه. حرف من اینه که شما نمی تونید جوامع با شرایط مختلف رو با هم مقایسه کنید. تو آزمایشگاه هم برای تکرار آزمایش شرایط باید یکی باشه. حرف من اینه که در شرایط مشابه ایرانیها نه تنها بدتر نیستند بلکه به دلایل زیادی یه اپسیلون بهترند.

    نکته سوم: مردهای متاهل انجام میدن چون اولا خود متاهل بودن یعنی امکانات مالی داشتن. یعنی چون پول دارند می تونند انجام بدن. ثانیا به لحاظ قانونی و فرهنگی و اجتماعی به نظر من دست مردان متاهل بیش از اندازه باز گذاشته شده. جامعه ما به زن اون مرد متاهلی که این کارو می کنه اجازه نمی ده که مقابله به مثل کنه ( که البته از نظر اخلاقی درسته) ولی تو غرب این حق طبیعیه

    پاسخحذف
  8. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  9. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف