۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

مرد كجاست؟

نوشته مسيح علي نژاد خطاب به ابطحي و سپس پاسخ ابطحي را در اينجا ببينيد.
مي خواستم درباره ابطحي و اعترافاتش قبل از اينها بنويسم، اما دندان روي جگر گذاشتم و تا امروز صبر كردم.

در يك جمله: "كار هر بز نيست خرمن كوفتن، گاو نر مي خواهد و مرد كهن"

آقاي ابطحي مثال همون بز است كه كارش، كار خرمن دنياي سياست نيست. با وبلاگ نويسي و چهار تا حرف شيك كه نمي توان در دنياي پر تلاطم سياست كار كرد.
مرد عالم فكر و سياست، ماندلاست، كسي كه سالها در بدترين شرايط زنداني باشد و بازهم همان حرف خودش را بزند و مانند كوه استقامت داشته باشد، نه امثال ابطحي و عطريانفر.

تقريبا دو ماه پيش از يكي از دوستان كه در ايران است و پيگر ماجراها، پرسيدم كه آيا از زنداني هاي آزاد شده خبري دارد كه چرا اين اعترافات را بازگو كرده اند؟ آيا آنها درباره شكنجه حرفي زده اند؟ آيا از مواد روانگردان سخني گفته اند و ...؟ (يادمان باشد كه چقدر درباره كاهش وزن ابطحي تحليل خوانديم و شنيديم و از حالت چشم هاي سرخ شده و خمارش و ...). خبر خاصي نداشت. من مي خواهم بگويم كه خبر خاص در همان نوشته و پاسخ ابطحي است.
جوانان بي اسم و رسم در خيابانها ماندند و زخمي و كشته شدند، آفرين به غيرتشان، اما آقايان چنان بزدل و ترسو هستند كه هر چه ديكتاتور از آنها خواست را بر زبان جاري كردند.
بهتر بود ابطحي و دوستان، از همان اول فقط به كار وبلاگ نويسي مي چسبيدند و با احساسات ملتي بازي نمي كردند.

ابطحي و امثالهم بايد تلاش كنند تا صدمي از غيرت مردم كوچه و بازار را داشته باشند كه با درد و بدبختي، زندگي مي كنند و ... زندگي مي كنند.

۶ نظر:

  1. هیج وقت تا در شرایط مشابه نباشیم نمیتونیم قضاوت کنیم .قصدم دفاع از کسی یا چیزی نیست فقط وقتی میخوام کسی رو بخاطر چیزی سرزنش کنم یاد این روایت میافتم که سرزنش کننده نمیمیره تا خودش اون کار رو انجام بده.هرچند که با بعضی قسمت های نوشتتون موافقم
    زنجبیل

    پاسخحذف
  2. "شیشه نوشابه، چیست شیشه نوشابه؟، و تو چه می دانی که شیشه نوشابه چیست؟ چیزیست که مرد را پهن می کند. و کون مرد را جر می دهد، اما هر کس سنگین وزن تر باشد، بیشتر با او حال می کنند تا فرو بهش برند، اما کسی که لاغر تر باشد، زن و دخترش باید برایش گریه کند، و تو چه می دانی گریه کردن زن و دختر چیست؟ سوزان است!"
    عباس عبدی بعداز محاکماتش مدتها ساکت بود و چیزی از بازداشتش نگفت. بعدا معلوم شد اعترافات دادگاهش بخاطر این بوده که سعید مرتضوی دخترش را آورده بود جلوش گفته بود بهش تجاوز می کنیم آب هم از آب تکون نمی خوره!. بدان که امثال طالقانی از انگشتان دست کمترند.

    پاسخحذف
  3. خود ابطحی توی وبلاگش چند سال پیش همین حرفها رو نوشت. کار سیاسی معنی داره ! اگه از یه کاندیدای همین نظام طرفداری کنی لزوما به این معنی نیست که آماده شکنجه شدن و ساکت بودن هستی ! مگه چه کار ویژه ای انجام داده بود ؟ ما هم باورمون شده که انقلاب مخملی می خواستند انجام بدن ؟؟!؟!؟؟

    پاسخحذف
  4. این حرف رو نزن!رنجی که ابطحی کشیده خیلی بیشتر از اعترافاتیه که کرده. حتی یک روز توی سلول های 209 بودن تو وادار می کنه که تا مدت ها از دیوار بترسی و هر روز ساعت ها از خونه بیرون بزنی تا احساس آزادی کنی در حالی که هنوز هم آزاد نیستی! حالا فرض کن انواع شکنجه های روحی و جسمی هم بهت وارد بشه، حتی اگر بیشتر هم اعتراف کرده بود و همه رو فروخته بود باز هم بی انصافی اگه بگی چیزی از کارهای بزرگ ابطحی کم شده! اما می شه گفت در مقابل بزرگی ابطحی عظمت کسانی مثل بهزاد نبوی و ... نمایانه

    پاسخحذف
  5. به سمان: شما خودتون هم متوجه هستيد كه اگر كسي مرد استقامت باشه، حرف نمي زنه. خدتون مثال آوردين: نبوي. مگه اون آدم نيست؟
    زندان هم همه جاي دنيا بوده و هست. كتاب "يك مرد" فالاچي رو بخونيد. البته اگر گير آورديد

    پاسخحذف
  6. باور کن این افکار و اندیشه های استقامت تا وقتی زیباست که توی مقام حرفه، موقع عمل خیلی فرق می کنه. امثال نبوی آدم های خیلی بزرگی هستند اما اما این چیزی از ارزش امثال ابطحی کم نمی کنه. نباید با این خط کشی ها و برچسب زدن به آدم ها اون ها رو از جنبش سبز جدا کنیم. همه ی آدم ها کامل و بی نقص نیستند، اما همین آدم های عادی کنار هم می تونن کارهای بزرگ بکنن

    پاسخحذف